Dodatek mieszkaniowy

  1. Przyznawanie dodatków mieszkaniowych na terenie miasta Stalowa Wola.
    Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Działalności Gospodarczej i Społecznej, ul. Skoczyńskiego 14, pokój nr 2, tel. (15) 643-34-82. Godziny pracy: 7.30-15.30 (od poniedziałku do piątku).Klient ubiegający się o dofinansowanie do czynszu spełniać musi jednocześnie trzy warunki:

    • posiadać tytuł prawny do lokalu
    • średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku o przyznanie dodatku nie przekracza 150% najniższej emerytury w gospodarstwie jednoosobowym i 100% w gospodarstwie wieloosobowym
    • normatywna powierzchnia użytkowa lokalu w przeliczeniu na liczbę członków gospodarstwa domowego nie może przekroczyć:

    35 m2 – dla 1 osoby

    40 m2 – dla 2 osób

    45 m2 – dla 3 osób

    55 m2 – dla 4 osób

    65 m2 – dla 5 osób

    70 m2 – dla 6 osób

    Wymagane dokumenty.

    Klient ubiegający się o dofinansowanie do czynszu spełniać musi jednocześnie trzy warunki:

    • klient pobiera wniosek i deklarację o przyznanie dodatku mieszkaniowego i wypełnia według wzoru,
    • potwierdza przez Zarządcę budynku wysokość opłat za mieszkanie,
    • wnioskodawca wypełnia deklarację o dochodach za okres trzech pełnych miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku,
    • doręcza wydruki z czynszu , PEC-u, energii elektrycznej do wglądu i potwierdzenia,
    • doręcza zaświadczenia o dochodach brutto wszystkich pełnoletnich członków gospodarstwa domowego za ostatnie trzy miesiące.

    W przypadku osób niepracujących, składane jest oświadczenie pod odpowiedzialnością karną.

    Sposób załatwienia sprawy: wniosek wraz z deklaracją i kompletem dokumentów przyjmowany jest w Wydziale Działalności Gospodarczej i Społecznej Urzędu Miasta w Stalowej Woli na stanowisku ds. dodatków mieszkaniowych.

    Czas załatwienia: od złożenia kompletu dokumentów na stanowisko ds. dodatków mieszkaniowych – maksymalnie 1 miesiąc.

    Pobierz wniosek o dodatek mieszkaniowy dla Stalowej Woli

  2. Przyznawanie dodatków mieszkaniowych na terenie miasta Nisko.

    Wymagane dokumenty i miejsce składania:

    1. wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego z potwierdzonymi wydatkami za mieszkanie za ostat-ni miesiąc przez zarządcę budynku mieszkalnego.
    2. deklaracja o dochodach gospodarstwa domowego z trzech ostatnich miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku, wraz z dołączonymi zaświadczeniami o wysokości i źródłach dochodów wszystkich członków gospodarstwa domowego, odcinkami ZUS, oświadczeniami, oświadczenie o stanie majątkowym.
    3. dowód osobisty wnioskodawcy; właściciele domów mieszkalnych lub lokali mieszkalnych wykupio-nych na własność (z terenu gminy) – do wglądu.
    4. zaświadczenie o aktualnej powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego.
    5. dokumenty potwierdzające własność domu (akt notarialny, postanowienie sądowe o spadku).
    6. rachunek za wodę, wywóz nieczystości stałych i ciekłych oraz energię cieplną i elektryczną za ostatni miesiąc.

    Dokumenty należy składać w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy i Miasta, Plac Wolności 14, pokój nr 12 (poniedziałek – piątek godz. 7:30 – 15:30).

    Termin i sposób załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia wniosku.

    Opłaty – brak.

    Sposób odwołania.

    Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, ul. Św. Barbary 12, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.

    Podstawa prawna: Ustawa z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz.U. Nr 71 poz. 734 z późn. zm.)

    Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy i Miasta w Nisku – Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 12,

    tel. (0-15) 8415648

    e-mail: ugim@nisko.pl

    Osoba odpowiedzialna: Małgorzata Skalny, specjalista ds. dodatków mieszkaniowych i Biura Obsługi Klienta.

    Pobierz wniosek o dodatek mieszkaniowy dla Niska

    Dodatek energetyczny

  3. Przyznawanie dodatków energetycznych na terenie miasta Stalowa Wola.
    Od 1 stycznia 2014 r. osoby otrzymujące dodatek mieszkaniowy mają prawo do nowego świadczenia tj. zryczałtowanego dodatku energetycznego.Wynika to ze zmiany ustawy Prawo energetyczne (Dz. U. z 2013 r., poz. 984), w której wprowadzono definicję „odbiorca wrażliwy energii elektrycznej”. Odbiorca wrażliwy energii elektrycznej jest to osoba:

    1. której przyznano dodatek mieszkaniowy,
    2. ma podpisaną umowę kompleksową lub umowę sprzedaży energii elektrycznej zawartej
    1. zamieszkuje w miejscu dostarczania energii elektrycznej.

    Osobie, która spełnia jednocześnie wszystkie trzy powyższe warunki przysługuje zryczałtowany dodatek energetyczny.

    Dodatek energetyczny będzie wynosił rocznie nie więcej niż 30% iloczynu limitu zużycia energii elektrycznej oraz średniej ceny energii elektrycznej dla odbiorcy w gospodarstwie domowym.

    Wysokości limitu wynosi:

    1. 900 kWh w roku kalendarzowym – dla gospodarstwa domowego prowadzonego przez osobę samotną,
    2. 1250 kWh w roku kalendarzowym – dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 4 osób,
    3. 1500 kWh w roku kalendarzowym – dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 5 osób

    Zgodnie z obwieszczeniem Ministra Gospodarki z dnia 17 kwietnia 2015r. poz. 377 wysokość dodatku energetycznego obowiązującego od 1 maja 2015 r. do 30 kwietnia 2016 r. wynosi dla gospodarstwa domowego:

    1. prowadzonego przez osobę samotną – 11,09 zł miesięcznie,
    2. składającego się z 2 do 4 osób – 15,40 zł miesięcznie,
    3. składającego się z co najmniej 5 osób – 18,48 zł miesięczne.

    Dodatek energetyczny będzie przyznawany przez Prezydenta Miasta w drodze decyzji na wniosek odbiorcy wrażliwego energii elektrycznej, do którego należy dołączyć kopię umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej.

    Wnioski o przyznanie dodatku energetycznego można pobierać w Urzędzie Miasta (Wydział Działalności Gospodarczej i Społecznej, ul. Skoczyńskiego 14, pokój nr 2) lub ze strony internetowej BIP Urzędu Miasta.

    Pobierz wniosek o dodatek energetyczny dla Stalowej Woli

  4. Przyznawanie dodatków energetycznych na terenie miasta Nisko.
    Od 1 stycznia 2014r. gminy wypłacają nowe świadczenie jakim jest dodatek energetyczny. Jest to nowa forma wsparcia, którą wprowadziła Ustawa z 26 lipca 2013r. o zmianie ustawy – Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013r., poz. 984 ze zm.). O dodatek energetyczny może ubiegać się wnioskodawca, który spełnia jednocześnie trzy warunki:

    1. ma przyznany dodatek mieszkaniowy,
    2. jest stroną umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej zawartej z przedsiębiorstwem energetycznym,
    1. zamieszkuje w lokalu, do którego dostarczana jest energia elektryczna.

    Dodatek energetyczny będzie wynosił rocznie nie więcej niż 30% iloczynu limitu zużycia energii elektrycznej oraz średniej ceny energii elektrycznej dla odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym.
    Zgodnie z obwieszczeniem ministra gospodarki z dnia 28 listopada 2013r. Poz. 963 wysokość dodatku energetycznego obowiązującego od dnia 1 stycznia 2014r. do 30 kwietnia 2014r. wynosi dla gospodarstwa:

    1. prowadzonego przez osobę samotną – 11,36 zł/miesiąc;
    2. składającego się z 2 do 4 osób – 15,77 zł/miesiąc;
    3. składającego się z co najmniej 5 osób – 18,93 zł/miesiąc.

    Dodatek energetyczny będzie przyznawał wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w drodze decyzji, na wniosek odbiorcy energii elektrycznej. Do wniosku należy dołączyć kopię umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej. Dodatek energetyczny wypłacany będzie do dnia 10-go każdego miesiąca z góry, z wyjątkiem miesiąca stycznia, w którym dodatek energetyczny wypłacony będzie do dnia 30 stycznia danego roku.
    Stroną umowy sprzedaży energii elektrycznej lub umowy kompleksowej musi być osoba, która ma przyznany dodatek mieszkaniowy a nie inny członek rodziny.
    Celem otrzymania dodatku energetycznego należy złożyć stosowny wniosek w Urzędzie Gminy   i Miasta Nisko pokój nr 7 (Biuro Obsługi Klienta) w godzinach pracy urzędu.

    Miejsce złożenia dokumentów.

    Dokumenty należy składać w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy i Miasta Pl Wolności 14 pokój nr 7 (poniedziałek – piątek godz. 7:30 – 15:30).

    Tryb odwoławczy.

    Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu ul. Św. Barbary 12, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.

    Pobierz wniosek o dodatek energetyczny dla Niska